ΔΙΚΗΓΟΡΙΚA ΓΡΑΦΕΙA

http://law-thessaloniki.blogspot.gr

Δικαστηριακή - Συμβουλευτική Δικηγορία και Διαμεσολάβηση σε:
Θεσσαλονίκη, Aθήνα, Πέλλα (Αριδαία, Γιαννιτσά, Έδεσσα, Σκύδρα), Μακεδονία και σε όλη την Ελλάδα.

Σάββατο, 29 Μαρτίου 2008

Το πανεπιστήμιο σήμερα



Η γνώση είναι δύναμη. Η δύναμη στη σημερινή εποχή δεν κατακτάται με τα όπλα ή με τη βία, αλλά είναι κεκτημένο που κερδίζεται από τη γνώση. Από τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Από την επαφή με τις τρέχουσες εξελίξεις σε όλους τους τομείς της γνώσης βελτιώνεται το πνευματικό και υλικό βιοτικό επίπεδο. Έτσι η γνώση ευνοεί την κοινωνία και τον καθένα ατομικά. Η οδός της γνώσης περνά από την εξειδίκευση και την κατάρτιση. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα οφείλουν να παίξουν το ρόλο που παγκοσμίως τους έχει ανατεθεί. Από αυτά, η κορωνίδα του εκπαιδευτικού συστήματος, το πανεπιστήμιο (υπό όλες τι εκφάνσεις του) τοποθετείται στην προμετωπίδα της προσπάθειας για μετάδοση της γνώση και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.

To πανεπιστήμιο αποτελούσε πάντοτε τον καθρέπτη της κοινωνίας. Όλες οι κοινωνικές αλλαγές ξεκινούν από τα σπλάχνα του. Αρκεί να σκεφτεί κανείς το φωτεινό παράδειγμα του Μάη του ’68 στο Παρίσι. Η παιδεία καθίσταται το όχημα για τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές αλλαγές που τόσο πολύ έχουν ανάγκη οι σύγχρονες κοινωνίες. Μέσα στα αμφιθέατρα και τις αίθουσες δεν παράγεται μόνο εκπαιδευτικό έργο με τη στενή του όρου έννοια (παραδοσιακή διδασκαλία) αλλά και κοινωνικό. Οι σύγχρονοι φοιτητές, όλων των εκφάνσεων τις τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελούν τους μέντορες τις σύγχρονης σκέψης. Από αυτούς θα ανάψει η σπίθα, που θα εξελιχθεί στο φλόγα της καλυτέρευσης της ζωής των πολιτών.

Οι φοιτητές είναι οι καλύτεροι εκπρόσωποι των νέων ιδεών που γεννιούνται κα αναπτύσσονται στα πανεπιστήμια. Συναναστρέφονται μεταξύ τους. Άνθρωποι νέοι, από κάθε γωνιά της χώρας, από άλλες χώρες, από άλλες ηπείρους. Άνθρωποι που μαθαίνουν να διαφωνούν δημιουργικά και να συνεργάζονται αρμονικά. Πολίτες που ανταλλάσουν πολιτικές σκέψεις, με την ορμή της νιότης του, πολίτες που διαμορφώνουν ένα νέο πολιτικό σκηνικό. Άνθρωποι πολιτικοποιημένοι και όχι κομματικοποιημένοι. Είναι οι νέοι της διπλανής πόρτας, που θα ξεκινήσουν μια νέα προσπάθεια βελτίωσης του δημόσιου βίου.

Άλλωστε ο ιδιωτικός βίος των νέων είναι σε συνάφεια με τα δημόσια πράγματα. Στα εκπαιδευτικά ιδρύματα προάγονται πολλές μορφές κοινωνικοποίησης. Οι παρέες αποτελούν έναν μικρόκοσμο της κοινωνίας. Οι μεταξύ τους σχέσεις και επαφές έχουν αντανάκλαση στο σύνολο της κοινωνίας. Στις επαρχιακές πόλεις, αποτελούν ζωογόνο πνοή για την πνευματική και οικονομική άνοδό. Στα μεγάλα αστικά κέντρα, κάνουν έντονη την παρουσία τους, μέσα από διεκδικήσεις, παρεμβάσεις και προτάσεις. Μπολιάζουν τις κοινωνίες με το σπόρο της ανανέωσης. Ταράζουν τα λιμνάζοντα νερά της στασιμότητας και της παθητικότητας.

Ο σπουδαστής, ο φοιτητής, ο νέος εργαζόμενος που επιμορφώνεται δεν είναι ο τεμπέλης που χαραμοτρώει. Είναι ο άνθρωπος που έχει όνειρα και ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο. Επενδύει στο μέλλον, επενδύει στο αύριο με μεγάλες αποδόσεις. Επενδύει στην καινοτομία, την εξειδίκευση αλλά διατηρώντας τις αρχές και τις αξίες που η επιστήμη του δίδαξε.

Από την πλευρά της, οι τοπικές κοινωνίες οφείλουν να δείξουν εμπιστοσύνη στη σπουδάζουσα νεολαία. Οι σπουδαστές είναι οι εκπρόσωποί τους και οι πρέσβεις τους στις αυριανές εξελίξεις. Αυτοί οι τελευταίοι θα γίνουν οι μπροστάρηδες της προόδου και των εξελίξεων. Αυτοί είναι, που τη θεωρητική γνώση από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα την καταστήσουν πράξεις. Πράξεις και ενέργειες επωφελής για το παρόν αλλά και κυρίως, για το κοινό μας μέλλον.

συνδέσεις σε κοινωνικά δίκτυα

Piano & Band

J' accuse...

Κατηγορώ τον αντισυνταγματάρχη Πατύ ντε Κλαμ, γιατί υπήρξε ο σατανικός δράστης της δικαστικής πλάνης..
Κατηγορώ τον στρατηγό Μερσιέ γιατί, το λιγότερο από πνευματική ανεπάρκεια, έγινε συνένοχος του μεγαλύτερου ανομήματος του αιώνα.
Κατηγορώ τον στρατηγό Μπιγιό, γιατί είχε στα χέρια του αναμφισβήτητες αποδείξεις της αθωώτητας του Ντρέιφους και τις έπνιξε..
Κατηγορώ τον στρατηγό ντε Μπουαντέφρ και τον στρατηγό Γκονζ, γιατί υπήρξαν συνένοχοι του ίδιου εγκλήματος..
Κατηγορώ τον στρατηγό ντε Πελλιέ και τον ταγματάρχη Ραβαρί, γιατί έκαμαν μια εγκληματική προανάκριση, με την πιο τερατώδη μεροληψία..
Κατηγορώ τους τρεις γραφολόγους Μπελόμ, Βαρινιάρ και Γουάρ, γιατί συνετάξανε ψεύτικες εκθέσεις απατεώνων..
Κατηγορώ το υπουργείο Στρατιωτικών και το Επιτελείο, γιατί έκαμαν στις εφημερίδες ιδιαίτερα στην Αστραπή και στην Ηχώ των Παρισίων, μια βδελυρή και απαράδεκτη εκστρατεία για να παραπλανήσουν τη κοινή γνώμη..
Κατηγορώ, τέλος, το πρώτο Στρατοδικείο γιατί παραβίασε το δίκαιο..

Δικαιοσύνη

Εν δέ δικαιοσύνη συλλήβδην πάσ'αρετή εστί.

Ολες γενικά οι αρετές βρίσκονται μέσα στη δικαιοσύνη.
-Αριστοτέλης